lørdag 20. november 2010

Konglekrans

Konglekrans til helårspynt!

Tidligere i år plukket jeg en bøtte full med fine furukongler rett utenfor huset. Bøtta sto ganske lenge, men jeg visste ikke hva jeg skulle bruke konglene til. Dermed ble alle konglene tømt i komposthaugen...

Men nå som det nærmer seg advent skulle jeg hatt dem likevel... 
Ikke er det bare å gå ut å plukke nye, nå som snøen har lagt seg.
De har kongler til salgs i hobbybutikker, men jeg nekter å betale i dyre dommer for kongler!

Løsningen ble å klatre opp på garasjetaket til sviger's, og plukke kongler rett fra furua som står inntil garasjen. Konglene ble tatt med inn, og lagt til tørk på kjøkkenbenken. 

Her er bilde av det jeg foreløpig har brukt noen av konglene til, 
en enkel og liten konglekrans med blondesløyfe.

Ingen kommentarer: