torsdag 13. august 2009

Sopptur

I dag har jeg, "Prinsessa", min far og Eira (dalmatineren) vært på sopptur i regnværet. "Prinsessa" fikk på ullundertøy og allværsklær, og satt godt plassert i bæresele. Det er ikke allverden med sopp her, iallefall vet vi ikke om så mange soppområder her i Brauta. Men litt kantareller ble det. Jeg plukket også to store sopper som jeg trodde var steinsopp. (Fikk hjelp av en nabo av mamma og pappa til å identifisere steinsoppen, for det var faktisk steinsopp.)


Legg gjenkjennelige kantareller.
Bilde hentet fra: http://bilder.vgb.no/19898/3col/img_4783ae5d46125.jpg

"Prinsessa" ble så sliten av soppturen at hun rett og sett sovnet da vi gikk hjemover. Bæreselen er en "Manduca", og jeg er veldig fornøyd med den. Både jeg og min kjære bruker Manduca'n, og det virker som "Prinsessa" også er veldig fornøyd med den.


Denne Manduca'n har vi!
Min kjære fikk være med å bestemme fargen, for han ville nok ikke ha bruk en med f.eks. blomstermønster. Hihi!

Bilde hentet fra: www.krusedull.no

Dagens middag er Toro kremet skogsoppsuppe med nyplukket sopp, og hjemmebakte rundstykker! :)

1 kommentar:

Ida sa...

Høres utrolig koselig ut med sopptur! Den bæreselen så også helt genial ut! Bruker maitai og babybjørn litt sånn om hverandre - men babybjørnen er utrolig tung for ryggen - lillemann er jo ingen liten nyfødt lengre - han nærmer seg ti kilo! PHU!

Kjekt at du er med i trekningen - tvitvi :-)

klem