onsdag 5. august 2009

Ferietid

Nå i ferien har det rett og slett vært bloggtørke hos meg.
Men det skal jeg prøve å gjøre noe med nå!

Vi har ikke feriert stort, men vi har vært mye på Bjønnes og jobbet med ombygginga. Dvs.: min kjære har gjort det meste av jobben. Jeg og "Prinsessa" har vært med og hjulpet til. :) Heldigvis har hun også vært en del sammen med besteforeldre og tanter og onkler, og da har jeg også fått hjulpet til litt mer med huset.

Det som har skjedd er at rørleggerne har vært der og begynt å legge opp rør for vann og avløp, og vannbåren varme i badgulvet. Elektrikerne har vært der og sett på hvor vi ønsker å ha diverse lypunkter og stikkontakter m.m. En malemester har også vært innom og tatt mål til gulvbeleggene vi skal ha. Overalt, bortsett fra våtrom, skal vi ha et belegg som ser ut som treverk. På våtrommene skal vi ha belegg som ligner mosaikkfliser. (Litt usikker om det er det samme som jeg har satt inn bilde av, tror nesten vårt er litt lysere).


Farge: 0721 Timber Medium


Farge: 0583 Mozaic Black
Hentet fra: www.gerflor.com

Fortsatt venter vi på at snekkerne skal komme og legge taket. Nå er det kun en slags membranduk på taket, og jeg gleder meg til at platene kommer på slik at det blir ferdig. Men de skal visst komme neste uke, så da blir vel det også greit.

Ellers har vi fått opp deleveggene til rommene. Det er fortsatt kun standere, og det trengs fortsatt isolasjon, plast og veggplater. Den jobben skal vi til med etter at elektrikerne og rørleggerne har fått inn det de skal ha i veggene. Men nå får man iallefall mer følelse av hvordan rommene blir. :)

Det er mange som spør oss om når vi skal flytte inn på Bjønnes. Og for å si det sånn, så lurer vi også på det. For vi har ikke satt noen dato for innflytting. Det er så vanskelig å si hvor lang tid vi trenger på alt det som gjenstår, så vi tar det som det kommer. :)

Det var fryktelig kjedelige bilder, men jeg hadde ingen gode bilder å vise fra fremgangen på Bjønnes. Jeg skal gjøre et forsøk som fotograf igjen i morgen, og forhåpentligvis kommer ett nytt blogginnlegg i morgen (med bilder). ;)

Ingen kommentarer: