tirsdag 24. november 2009

Advent



Adventstid! Det er så koselig!
Nesten like fint som selve jula. Det er mye som skal forberedes og gjøres, men hvis man ikke er alt for nøye med alt blir det ikke bare stress. Regner med at det blir en del å gjøre for oss, for nå har vi et lite håp om å feire jul på Bjønnes. Det er ikke sikkert det går i oppfyllelse, men min kjære jobber på som bare det for å få ferdig mest mulig.

I dag har det vært elektriker på Bjønnes, så nå har vi faktisk lys på badet, vaskerommet og loftgangen. Men det har fortsatt ikke vært noen rørlegger innom, så vi mangler vann...
Min kjære er på Bjønnes nå og setter opp listverk. Tror det var nye gulvlister på kjøkkenet som sto for tur i kveld.

I dag har jeg faktisk lagd en "bårebukett" (edelgrankvister og roser med sløyfebånd) og lagt på grava til Eira. Synes hun burde få det. La også ned en rose til minne om Balder, vår første engelsk springer spaniel. Så tente vi lys på grava. (Mange av dere synes sikkert jeg er gal som har gjort dette, men for meg er hundene en viktig del av familien, og sorgen over å ikke ha dem med oss lenger er stor.)

I morgen skal "Prinsessa" i barnehagen igjen (2. dag med barnehagetilvenning), og da skal hun være der alene en del av dagen. Det blir spennede! Nå skal jeg pakke til morgendagen, så alt er klart til vi skal i vei i morgentidlig.

Ingen kommentarer: